JESTI, PITI I VESELITI SE!

Sve je ispraznost, veli Propovjednik. Sve je mučno. Ništa ne dostaje. Ništa ne ispunja. Ništa ne dovodi do kraja. Što čovjeku preostaje? Jesti, piti i veseliti se. Novac, nikad ga dosta.

Afektivnosti, zarobljuju. Vlast, izaziva zavist i neprijateljstvo. Bogatstvo, donosi brige. Što čovjeku preostaje? Jesti, piti i veseliti se.

Stari se zavjet u Novom ispunja. Novi se u Starom skriva. Propovjednik skriva Mesiju. On govori protiv lažnih mesija. Mesija ne donosi vlast, bogatstvo i sebična uživanja. To donosi lažni mesija. Istinski Mesija donosi istinsko ispunjenje, istinsko zasićenje, istinsko veselje. Propovjednik sve raskrinkava. Bolno je čitati njegovu knjigu. Stavio je u mrak sve ono za što se općenito hvatamo. Sve je ispraznio. Habel habelim! Ispraznost nad ispraznošću, sve je ispraznost. Sve je dah. (H)Abel. Vjetar. Nepostojanost. Ne-stvarnost. Samo je jelo i piće nešto stvarno.

Opširnije:JESTI, PITI I VESELITI SE!

ANTI-ČUDO

Mojsije je vidio Slavu Božju. I cijeli je izraelski narod promatrao Boga koji je obavijao u ognjenom oblaku brdo Sinaj. Izaija je u hramu vido Slavu Božju. Ezekiel je vido ognjena kola i na njima Onoga koji jest, zaodjenuta anđeoskim krilima. Danijel je vido Pradavnog u Slavi. Kod Lazarova groba Krist je rekao Marti da samo vjeruje i da će vidjeti Slavu Božju. Tko vjeruje, vidi! Tko ne vjeruje, ostaje u tami. Vjera vidi Nevidljivoga! Marta je povjerovala i vidjela. Vidjela je najprije mrtvog brata Lazara. Vidjela je grob. Četiri dana su prošla i već je zaudarao. Otvoriti grob značilo je osjetiti gadni smrad i ništa više.

Opširnije:ANTI-ČUDO

VODA IZ PEĆINE

Stijena koja ih je pratila bijaše Krist. Izraelci su došli u pustinju. Izlazak je bio veličanstven. Nakon Izlaska zaputili su se prema Obećanoj zemlji. Do Obećane zemlje nije se smjelo najkraćim putem. To je bio put uz more. Njim su prolazile vojske i trgovci. Najkraći put bila bi neizbježna smrt. Trebali su proći put kojim nitko ne ide. Da bi došao onamo kamo ne znaš, moraš ići putem koji ne poznaš. Ivan od Križa. Krenuli su prema pustinji. Pustinja je pustinja jer nema vode. Nema vode. Četiri dana u pustinji, bez vode, i dolazi smrt. Nikada kroz pustinju ne ide cijeli narod. Kroz pustinju se ide u manjim skupinama. Ne ide se s djecom i ženama. Sada Bog vodi cijeli narod kroz pustinju. Djeca brzo umiru bez vode. Majkama brzo nestaje mlijeka.

Opširnije:VODA IZ PEĆINE

SADRŽAJ USKRSNUĆA

Na nekim starim ikonama Kristove rane prikazane su kao ključanice. Njegovo je tijelo vrata, a rane su brave. Zato je i prolazio kroz zatvorena vrata. Kroz Uskrsnulog možemo ući u Život, možemo pristupiti Ocu. I to već sada. Uskrsnuli nije sasvim otišao Ocu. On je ostao s nama. On je s nama do svršetka vremena i „dalje“. Zanimljivo je promotriti u čemu je ostao s nama. Nakon uskrsnuća u Kristovu životu dominiraju dvije stvari: Pisma i blagovanje. Na putu u Emaus tumači Pisma, počevši od Mojsija i svih proroka i kasnije blaguje s domaćinima. Kod tumačenja Pisma, dvojici su gorjela srca, a kod blagovanja (lomljenja kruha) su im se otvorile oči.

Kada je s učenicima blagovao Pashu, obećao im je da neće piti s njima vino dok ga – novoga - neće piti u kraljevstvu Oca svoga. Uskrsnućem je već uzišao Ocu. „Uzlazim Ocu svomu i Ocu vašemu.“ Tada je već počelo pijenje novoga vina.

Opširnije:SADRŽAJ USKRSNUĆA

LOMLJENJE KRUHA

Nakon Uskrsa Krist se ponazočavao samo preko riječi i gesta. Nije ga se moglo prepoznati dok nije učinio neku gestu ili nešto počeo govoriti. Govor je bio sporedniji. On se razumijevao tek nakon geste. Učenici su tek nakon što je razlomio kruh shvatili da im je gorjelo srce kad im je tumačio Pisma.

Opširnije:LOMLJENJE KRUHA