Što gledaš trun u oku bratovu, a brvna u svome oku ne opažaš! Pa brvno/gredu nije moguće imati u oku. Ona se može imati samo pred očima. A ako je greda pred očima, ona potpuno zaklanja pogled. Onaj tko ima gredu pred očima, ne samo da ne vidi trun u oku bratovu, nego uopće ne vidi brata. Potpuno je slijep.
Krist je, kasnije, govorio pismoznancima i farizejima, da su slijepci jer misle da vide. Za Njega je svatko slijep tko misli da vidi. Tko kaže: vidim!, grijeh njegov ostaje. Slijep je i vođa slijepih. Kad bi priznao svoju sljepoću, brzo bi progledao.
Jasno je da je, za Krista, svaki koji gleda mane svoga brata/sestre - slijepac. Samim time što ne gleda svoje grijehe, mane i zla, nego je usmjeren na drugoga, već je slijep, što znači da niti malo ne vidi samoga sebe. To Krist izražava hiperbolom; Ne vidi gredu u vlastitom oku! Ne vidi sebe niti malo. Nije svjestan tko je on. Nisam svjestan tko sam ja. Potpuno sam vam škvare. Živim abnormalne dimenzije.
Možemo zamisliti nekog titana koji ima toliko veliko oko da ne opaža gredu u njemu! U staroj su se grčkoj mitologiji titani/divovi, uzdajući se u svoju ogromnu snagu, pobunili poriv vrhovnog božanstva i doživjeli veliki poraz. Mi i u tome otkrivamo nešto od univerzalne ljudske sudbine. Cijela je civilizacija prožeta titanizmom. Čovjek umišlja da je veći od Boga! Sjetimo se ogromnih ljudskih kipova iz nedavnih vremena.
Lako se prepoznajemo u ovim Kristovim riječima. Spontano tuđe mane -vidimo, a svoje - previđamo. Stari su pustinjaci govorili da nam suze kajanja ne dopuštaju da vidimo mane drugih. Zamagljuju nam pogled na druge i omogućuju nam da se naše oko okrene prema unutra. Ako ti je oko čisto, cijelo tijelo ti je svijetlo. Ako ti je oko nečisto, koje li tame u tebi.
Tko je, onda, slijepac? Onaj koji vidi mane drugih, ili onaj koji ih ne vidi? Za ovaj je svijet okat onaj tko dobro uočava mane drugih i dobro ih kritizira. Za one koji su izišli iz ovoga svijeta, sve je suprotno.
Na kraju, iz cjeline Evanđelja se može zaključiti da niti malo ne vidi brata onaj tko u njemu ne vidi Krista. Boga. Ivan, apostol, kaže: Nema Boga tko ne ljubi brata! Bog je u bratu. Brat je od Boga. Njegov je korijen u Bogu. Za svakog je brata Krist prolio svoju Krv. I ja sam dužan za njega dati svoj život. Ako ga sudim i kritiziram, zaustavljam volju Božju. Ne dajem život za njega, nego mu otimam život. Ne sudjelujem u njegovu spasenju, nego ga guram u propast. Izoliram ga i izoliram se od njega. Stvarno se između nas postavlja nepremostiva greda/prepreka.