1. Kandidacijska lista grupe birača Ivana Barišića - PROGRAM
Mnogi su prometni problemi u našem kvartu: nesnosan tranzitni promet, nedostatak mjesta za parkiranje, nemogućnost korištenja pločnika za hodanje, prevelika brzina kretanja, loš asfalt, neasfaltirane ulice itd.
Svakodnevno vidimo da kroz kvart prolaze dostavna vozila svih veličina, od kombija do kamiona koji s našim kvartom nemaju nikakve veze: niti voze robu u Neslanovac, niti iz Neslanovca. Takva vozila u tranzitu namjeravamo preusmjeriti na glavne prometnice (Domovinskog rata, Solinska).
Neprihvatljivo nam je da teška vozila uništavaju ionako već uništeni asfalt u Neslanovcu samo zato što neki vozač misli da mu je tuda bliže. Također je neprihvatljivo da nam ulice, prvenstveno Mostarsku, zagušuju dostavna i druga vozila u tranzitu prema Solinu ili Dujmovači.
U kvartu postoji kronični nedostatak mjesta za parkiranje.
Vozila se zato parkiraju po ulicama, što često zakrči uže ulice, ili po pločnicima, čime pločnici postaju neupotrebljivi pješacima. U mnogim slučajevima ljudi parkiraju svoja vozila na ulici, dok im garaže ili dvorišta ostaju prazni.
Parkiranje je vrlo ozbiljan problem i sigurno se neće riješiti lako i brzo, ali svakako treba početi. Namjeravamo početi tako da sazovemo zbor građana s ciljem započinjanja rasprave o ovoj temi. Želimo čuti što ljudi imaju o tome reći, te na temelju toga razmatrati moguća rješenja.
I ovo na slici je jedna mogućnost.
Često smo čuli da bi netko postavio ovdje ili ondje nekoliko uspornika, ovu ili onu ulicu pretvorio u jednosmjernu i slično.
Mi pak mislimo da bi prometne probleme trebalo rješavati u kompletu. Trebamo ih pokušati sagledati u njihovoj ukupnosti i međusobnoj ovisnosti. Npr. ako neku ulicu u dužini od 30m učinimo jednosmjernom, kako će se to odraziti na nastavak ulice, ili na susjedne poprečne ulice? Je li postavljanje uspornika jedini način za usporiti promet?
Možda bi trebalo razmisliti o pretvaranju nekih ulica Neslanovca u zone smirenog prometa. (Zona smirenog prometa u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama definirana je kao područje u naselju obilježeno propisanim prometnim znakom, u kojem se vozila ne smiju kretati brzinom većom od brzine hoda pješaka i u kojem je dječja igra svugdje dopuštena)
U reorganizaciji prometa u kvartu, veliku pažnju ćemo posvetiti pješacima, posebno djeci. Neprihvatljivo je da pješaci ne mogu ni jednom ulicom proći, a da ne strepe od auta. Također želimo destimulirati kratke vožnje na relaciji kuća-kafić, ili kuća-dućan i promovirati mnogo zdravije hodanje.
Sve ove stvari zahtijevati će vremena i novca. Pošto gradski kotarevi imaju malo novca na raspolaganju, mogući izvor novca su europski fondovi.