Pravilni čučanjDragi Skauti, u nastavku vam piše sve što je potrebno znati kako bi uspješno izveli čučanj.

Upamtimo: Pravilno izvođenje vježbi = Bolje zdravlje!!!

Čučanj je jedan od osnovnih pokreta  s kojim se susrećemo u sportu, tijelo vježbi i svakodnevnici.

On je jedan od glavnih čuvara našeg zdravlja. Pravilan čučanj štiti naše tijelo od mogućih ozljeda...zašto?

Zato jer pravilno izvođenje čučnja sprječava bol i ozljedu u koljenima, bol u leđima, ozljede leđnog diska, ...itd.

Prilikom izvedbe čučnja moramo paziti na sljedeće: 

  1. Stopala uvijek moraju biti zaljepljena za pod.

    Ne smijemo se dizati na prste jer onda gubimo stabilnost i leđa padaju naprijed-to je krivo držanje i može izazvati ozljedu u leđima, naročito donjeg dijela.

  2. Širina stopala mora biti u liniji sa širinom ramena. Međutim ako to stvara problem-možeš raširiti stopala samo MALO više.

    Ako stanemo previše usko sa stopalima-koljena će krenuti prema unutra i naprijed, tako da će prelaziti stopala(poziv za bol i ozljedu u koljenima te ćete često čuti zvuk pucketanja u koljenama). Ako stanemo previše široko sa stopalima-može nastati bol u preponama, leđa mogu padati naprijed i/ili stražnjica unazad te nastaje osjećaj kao da ćete pasti unatrag ili se to i dogodi.

    Savjet: Napravite nekoliko čučnjeva sa stopalima različite širine dok ne nađete optimalnu širinu za Vas-NE previše usko niti previše široko!!!

  3. Trbušni zid mora biti ČVRST...ali pri tome treba disati!!

    Ako nam trbušni zid nije čvrst, nastati će luk/krivina u donjem dijelu leđa - to znači da lomimo taj dio leđa, a to je jedna od najbržih načina na koji se možemo nepotrebno ozlijediti.

  4. Kad se spuštamo  - koljena moraju ići ... ili u SMJERU stopala (ALI ne preko stopala) ili PREMA VAN.

    Kako znate da li radite dobro ili loše? Prvo-pogledajte svoja koljena dok raditi čučanj, a drugo-ako čujete neki zvuk pucketanja da dolazi iz koljena dok radite čučanj-NE RADITE DOBRO te Vas na to koljena upozoravaju!!!

  5. Kukovi - nazad pa dolje. Tek kada krenete prema dolje tada aktivirate koljena.

    Ako ne krenemo nazad s kukovima-krenuti ćemo naprijed s koljenima.

    Ako ne krenemo dolje s stražnjicom-krenuti ćemo naprijed s leđima! Ni jedno od dvoje spomenutih - NE ŽELIMO!

  6. Leđa NE SMIJU padati prema naprijed. Ako se pravilno napravi sve što je već navedeno onda ovo ne bi trebao biti problem.

    Ako ne možete držati leđa ravno dok idete u čučanj, onda Vam tijelo još uvijek nije spremno za puni čučanj...Raditi pola čučanja sve dok to ne usavršite te se onda postepeno spuštajte u puni!

Kako napraviti čučanjVAŽNO!!!

- Dizanje iz donje pozicije

Kada se dižemo prema gore-sva težina mora biti na petama, NE NA PRSTIMA te se pomoću peta guramo gora.

Prsa moraju biti dignuta gore kako ne bi padali naprijed!!! To znači-stisnite stomak/trbušni zid, Ispravite leđa-lopatice, Stiskajte stražnjicu

- Disanje

Udahnite kad ste u gornjoj poziciji.

Izdahnite kad ste u donjoj poziciji.

Pogledajte video demonstraciju čučnjeva

Zapisnici sa sjednica VK Neslanovac

Postoje dvije vrste obrazovanja:

ono koje te uči kako zaraditi za živjeti

i ono koje te uči kako živjeti.